onsdag 9. september 2009

Nåkke å glede seg til

Eg har akkurat fått servert kaffi her hos mamma og pappa. Vi kan vel sei at eg kom midt i nons'n, så då e det jo lett og ta imot en kopp kaffi og slå av en prat. Men greia e den at mine kjære foreldre har slått ut håret og vært på leir i helga. Langhelga faktisk! Fra fredag til mandag var det eldreleir på Raknestunet. Og då må jo høydepunktene oppsummeres.

Jammen godt at det e innlagt middagskvil i programmet, særlig når knisingen fra jenterommet (les: kåne og enke-rommet) ikkje stilner før godt over midnatt. Og ganske herlig når fadesen forsvares ved middagen med at "vi ba Fader Vår før vi sovna". At vedkommende likevel sovna under bibeltimen, er jo forståelig... En annen orginal som pappa hadde prata med, fortalte at han hadde studert seg fram til kor det har bodd folk på sørpolen, og at for veldig lenge siden var havnivået så lavt at det bare var så vidt en ikkje kunne gå tørrskodd over til Osterøy.

Ja og så har pappa sunge duett med bænn (band) og greie. Her snakke vi både piano og munnspill!

Kan si det va go stemning rundt nons'n i dag, og vi ungdommer kan tydeligvis bare glede oss til vi blir gamle nok til å få dra på eldreleir!

Et under e det no at folk komme seg både til å fra i god behold. Spesielt kanskje for han på treognitti som skulle til og fra Sotra. Kjøre sjøl kan du veta, med kameraten med i bilen. "Ka gjer da vel om eg har nåkke grønn stær, så eg ikkje ser så mykje?"...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar