torsdag 17. september 2009

Politiets prevantive oppgave

Onsdag var eg i byn. Eg tok selvsagt bilen fatt (som min private protest mot ekstremt dyre togbilletter), og fant meg en gratisparkering.

Etter en hyggelig kveld med klasse- og x-klassevenniner tok eg fatt på hjemveien. Kjørte type fra politistasjonen, byporten, Haukeland osv. I tunnelen der med Haukeland oppdaga eg at onkel Politi hadde hengt seg på bakhjula mine. PANIKK!!! E det mulig eg blei stressa?! Kan vel fort si at eg blei veldig opptatt av å ikkje gå på noen som helst smell... Fulgte godt med på fartsmåleren, kikka i speilet for å se om Politien va der enda, myste rundt etter mennesker i høstmørket.

Så, for første gang i mitt liv, endte eg opp med å stoppe ved en fotgjengerovergang. Det e jo i seg sjøl ikkje krise, ettersom det var et menneske som stod og ventet på å få gå over. MEN når fotgjenerovergangen er lysregulert, og det er grønt lys for MEG, så blir det litt annerledes. For å veie opp, "reste" eg over neste overgang, sjøl om det va noen som var begynt å spasere over veien....

Når Politien endelig slutta å kjøre etter meg va eg heilt tørr i halsen! Nei, det der "mer politi ut i gatene" kan de bare spare seg for!

1 kommentar:

  1. Hehe, helt enig med deg. Eller, de kan bare være ute i gatene når eg e inne, og så kan de stikke inn når eg kjører ut. Altså, eg har ingenting å frykte, bilen min går ikkje så fort. Jaja, bortsett fra ned birkelundsbakken da...

    a.e.

    SvarSlett