lørdag 12. desember 2009

En god vane


Noe som eg antar som allmenn kjent, e at eg ikkje e en spesielt ivrig morgenfugl. MEN, med litt jet-lag innabords går jo alt så mye lettere! Ike drar på jobb kvart over seks og då har eg som regel ikkje sove veldig mye den timen kor han har slumra, dusja og spist. Tidligere har eg lagt meg igjen ette han har gått, noe som har ført til at eg har sove 4-5-6timer til.. Då har mykje av dajen je! Spesielt når det e ganske varmt om ettermiddagen og du da ikkje føle for å gjøre så altfor masse.


Denne gangen har eg valgt en an strategi! Ette Ike har gått tar eg meg litt frokost mens eg ser ett elle ant "heilt greit" tv-program. Og så tar eg faktisk på meg litt av mengden solkrem enkelte bryllupsgjester har lagt igjen her. Denne timen må til for at sola skal komme litt høyere opp på himmelen, sånn at når eg då tar med meg en PENSUMbok eller et megafon/mot målet blad så kan eg bli råka av solstråler fra halsen og opp. (Det bedre seg jo litt ette kvert.)

Når eg komme ut ser eg mot venstre, opp mot hovedgaten og "bedet" til Elsa. Veldig fint! Blomsterpottene står jo så fint på geledd at eg ikkje kunne gjort det bedre sjøl!


Så snur eg meg mot høyre og ser videre nedover i boligfeltet. Jernporten som står åpen nærmest i bildet går inn til familien til Ike, bak bambusgjerdet til venstre bor det høns og haner og der t-skjorten henger til tørk er det en liten åpen plass kor eg kan sitte.

Og det e så deilig! Kjenne den litt kjølige lufta (ca 27 grader.) Si "Good morning" og vifte med øyenbryna til nabodama som kommer å henger opp litt klær ette ho har tatt morgendusjen. Se (men ikke røre) den ganske stygge, men likevel litt søte, logrende nabohunden. Høre på hanene og hønsene som maser. Trekke pusten dypt og kjenne at livet e ganske så fint.

Ette kvert blir eg enten supersvett, veldig ukonsentrert eller får plastikksmak i rumpa og går inn.


En god start på dagen! Og mulighet for å ta seg en middagslur med god samvittighet...




2 kommentarer:

  1. Konge med litt hverdagsskildring og bilder! Kos deg og hils.

    SvarSlett
  2. Kult, høres ut som det gode liv! hils mannen, og kjøp et kjøttbein til nabohunden.

    andreas

    SvarSlett